یا اباصالح ادرکنی

تقدیم به قلب نازنین حضرت ولی عصر مهدی صاحب زمان ارواحنا فداه.... آیا برای ظهور آماده ایم؟

یا اباصالح ادرکنی

تقدیم به قلب نازنین حضرت ولی عصر مهدی صاحب زمان ارواحنا فداه.... آیا برای ظهور آماده ایم؟

17 شهریور نقطه عطف انقلاب اسلامی است


 

 17 شهریور نقطه عطف انقلاب اسلامی است.

 ایثار، مقاومت و ایستادگی بزرگ‌ترین درس قیام ۱۷ شهریور برای ملت بزرگ ایران و همه ملت‌های آزادی‌خواه دنیاست.

 17 شهریور به عنوان نقطه عطف تاریخ انقلاب اسلامی ایران محسوب می‌شود که در نهایت منجر به پیروزی انقلاب در 22 بهمن 1357 شد.  این حادثه در طرف مقابل عزم و اراده جدی مردم جهت پیشبرد اهداف انقلاب را شتاب بخشید و عزم و اراده جدی مردم برای پیشبرد اهداف انقلاب را مستحکم کرد.
 انقلاب اسلامی ایران روزهای پرحادثه ای را پشت سرگذاشته و بسیاری از این روزهای حساس و بزرگ در تاریخ انقلاب اسلامی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
 کشتار مردم در میدان ژاله قدیم توسط رژیم منحوس پهلوی، باعث شد رژیم پهلوی به زباله دان تاریخ فرستاده شود و منجر به پیروزی انقلاب اسلامی در 22 بهمن شد.
 17 شهریور نقطه عطف انقلاب اسلامی ایران  است .به تعبیر امام خمینی (ره) این روز یوم الله است و باید همواره در خاطره‌ها و ذهن‌ها جاودان بماند تا نسل‌های آینده بدانند این انقلاب با چه سختی‌هایی به دست آمده است.
 تاریخ پر فراز و نشیب انقلاب اسلامی ایران سرشار از رخدادهای افتخار آفرین بوده که واقعه 17 شهریور نیز از همین روزهای سرنوشت ساز و حماسی است.
یوم الله 17 شهریور در واقع قیام جاودان و ماندگار ملت مبارز ایران اسلامی در برابر رژیم فاسد و مستبد پهلوی محسوب شده که برای همیشه در تاریخ ثبت شده است.

چرا امام زمان(عج) را منتقم امام حسین علیه السلام می‌نامند؟...


چرا امام زمان(عج) را منتقم امام حسین علیه السلام می‌نامند؟...




امام زمان(عج) عهده دار تمام خون‌هایی است که به ناحق در طول تاریخ ریخته شده است و با ایجاد عدالت و پایان دادن به جریان ظلم سبب می‌شود انتقام مظلومان جهان را بگیرد.

مظلوم‌ترین فردی که در عالم کشته شده است، حضرت سیدالشهدا(ع) است از این رو امام مهدی(عج) خونخواه و منتقم خون امام حسین(ع) است. از امام رضا(ع) سؤال کردند

آن افرادی که امام حسین(ع) را کشتند. نیستند که از آنها انتقام بگیرند. در قرآن می‌خوانیم نباید گناه دیگری را به گردن فرد دیگری انداخت؛

امام رضا(ع) می‌فرمایند که هرکسی در عصر ظهور راضی باشد به کاری که یزید و یزیدیان با امام حسین(ع) انجام دادند، امام مهدی(عج) از آنها انتقام می‌گیرد. حال که ما به امام مهدی(عج) چنین لقبی می‌دهیم معنایش این نیست که ما می‌گوییم امام زمان(عج) منتقم است،

امام سجاد(ع) فرمودند: سوگند به خدا که خون امام حسین(ع) از حرکت و جوشش نمی‌ایستد تا اینکه خداوند مهدی(عج) را برانگیزد. امام زمان(عج) به انتقام خون امام حسین(ع) از منافقان، فاسقان، کافران انتقام می‌گیرد و در روایات این چنین آمده است و لقب منتقم را ائمه اطهار(ع) در روایات به امام زمان(عج) نسبت دادند.

ابوحمزه ثمالی به امام باقر(ع) عرض می‌کند: ای فرزند پیغمبر آیا شما قائم نیستید؟

حق را به پا نمی دارید؟ پس چرا تنها ولی عصر امام زمان(عج) را قائم می‌خوانند.

امام محمد باقر(ع) می‌فرمایند: چون جدم امام حسین(ع) کشته شد، فرشتگان صدا به گریه و ناله بلند و عرض کردند پروردگارا! آیا قاتلان بهترین بندگانت و برترین اشرف برگزیدگانت را رها می‌کنید و خداوند فرمود: ای فرشتگان من ناراحت نباشید، به عزت و جلالم سوگند از آنها انتقام خواهم گرفت. هر چند بعد از گذشت زمان‌ها باشد.

آن لحظه خداوند حجاب را از مقابل دیدگان فرشتگان برداشت و امامان از فرزندان امام حسین(ع) را یکی پس از دیگری به آنها نشان داد، فرشتگان وقتی دیدند، جریان ولایت و امامت امام حسین(ع) بعد از شهادتشان ادامه دارد شاد شدند، دیدند یکی از فرزندان امام حسین(ع) ایستاده مشغول نماز است،

خداوند فرمود با این قائم یعنی همین شخص ایستاده، از قاتلان امام حسین(ع) انتقام خواهیم گرفت،

این روایت در بحارالانوار، دلایل الامامه و... بسیاری از کتب آمده است، از این رو می‌بینیم

در روایات آمده است که امام مهدی(عج) قائم و انتقام‌گیرنده خون حضرت سیدالشهدا(ع) است.


منبع : نام زهرا بیرقی بر بام مظلومیت است.

طرح چله زیارت عاشورا ---- 40 روز تا محرم


چله زیارت عاشورا به نیت سلامتی و تعجیل در فرج مولا صاحب الزمان عج الله



http://hw10.asset.lenzor.com/lp/9152699-2003-l.jpg


مهلت قرائت از امروزجمعه 13 شهریور تا 23 مهر ماه ( اول محرم )


به مدت 40 روز

تعداد شرکت کنندگان تاکنون: 57 نفر


http://www.youseftabaran.ir/fa/images/motefrgheh/muharram/heyat-azadegan93%20(8).jpg


Tavajohبزرگواران مهدوی اگر امروز ( جمعه 13 شهریور ) موفق به خواندن دعا نشدید حتما فردا ( 14 شهریور ) سهم امروز را نیز قرائت فرمایید.تا از برکات و ثواب طرح بهره مند شوید.


از حضور همیشگی شما سپاسگزاریم - التماس دعای فرج


سفارش مؤکّد امام زمان (عج) به خواندن زیارت عاشورا

سیّد احمد رشتی می‏گوید:
تاریخ 1280 هجری قمری به عزم زیارت بیت اللَّه از رشت به تبریز رفتم و از آنجا مرکبی کرایه کرده و روانه شدم، در منزل اوّل سه نفر دیگر با من رفیق شدند.


در یکی از منازل بین راه خبر دادند که قدری زودتر روانه شویم که منزل آینده خطرناک و مخوف است کوشش کنید که از کاروان عقب نمانید.


از این جهت دو سه ساعت به صبح مانده راه افتادیم هنوز یک فرسخ نرفته بودیم که هوا منقلب شد و برف باریدن گرفت به طوری که رفقا هر کدام سرهای خود را به پارچه پیچیدند و تند رفتند من هم هر چه کردم که بتوانم با آنها بروم ممکن نبود سرانجام از آنها عقب ماندم و ناچار از اسب پیاده شده و در کنار راه نشسته و متحیر بودم مخصوصاً به خاطر ششصد تومان پولی که برای هزینه سفر همراه داشتم نگرانی بیشتری داشتم.


با خود گفتم: همین جا تا صبح می‏مانم و به منزل قبلی بر می‏گردم و از آنجا چند نفر مستحفظ به همراه داشته خود را به قافله می‏رسانم.


در این اندیشه بودم که در برابر خود باغی دیدم که باغبانی با بیلش برف درختان را می‏ریخت تا مرا دید جلو آمد و گفت: کیستی؟
گفتم: رفقایم رفتند و من مانده‏ام و راه را نمی‏دانم.


به زبان فارسی فرمود: نافله**به نمازهای مستحبی نافله می‏گویند و در اینجا شاید مقصود نماز شب بوده است.*** بخوان تا راه را پیدا کنی. من مشغول نافله شدم نماز شب تمام شد باز آمد و فرمود: نرفتی؟

گفتم: واللَّه راه را نمی‏دانم.
فرمود: جامعه بخوان.**مقصود زیارت جامعه کبیره است که در مفاتیح‏الجنان است.***
من زیارت جامعه را از حفظ نداشتم و اکنون هم از حفظ ندارم از جا بلند شدم و زیارت جامعه را تماماً از حفظ خواندم.
باز آمد و فرمود: نرفتی و هنوز اینجایی؟
بی‏اختیار گریه‏ام گرفت، گفتم: آری راه را نمی‏دانم.
فرمود: عاشورا**مقصود زیارت عاشورا است.*** بخوان.
زیارت عاشورا را نیز از حفظ نداشتم و اکنون هم از حفظ ندارم از جا بلند شدم و مشغول زیارت عاشورا شدم و همه‏اش را حتی لعن و سلام و دعای علقمه را از حفظ خواندم.
بار سوم آمد و فرمود: نرفتی و هستی؟
گفتم: آری نرفتم هستم تا صبح.
فرمود: من هم اکنون تو را به قافله می‏رسانم. سپس رفت و بر الاغی سوار شد و بیل خود را به دوش گرفت و آمد.
فرمود: ردیف من بر الاغ سوار شو. من هم پشت سر او سوار شدم و افسار اسبم را کشیدم، اسب اطاعت نکرد.
فرمود: جلو اسب را به من بده. عنان اسب را به دست راست گرفت و راه افتاد. اسب در نهایت تمکین پیروی کرد.
سپس دست مبارکش را بر زانوی من گذاشت و فرمود: شما چرا نافله نمی‏خوانید؟
نافله، نافله، نافله، سه بار تکرار کرد.
آنگاه فرمود: شما چرا عاشورا نمی‏خوانید؟
عاشورا، عاشورا، عاشورا.
سپس فرمود: شما چرا جامعه نمی‏خوانید؟
جامعه، جامعه، جامعه.
دقت کردم دیدم در وقت پیمودن راه به نحو دایره راه طی می‏کرد یک مرتبه برگشت و فرمود: اینها رفقای شمایند که کنار نهر آبی فرود آمده و برای نماز صبح وضو می‏گیرند.
پس من از الاغ پیاده شدم و خواستم سوار اسبم شوم نتوانستم آن آقا پیاده شد و بیل را در برف فرو کرد و به من کمک کرد تا سوار شدم و سر اسب را به طرف رفقایم بر گردانید من در این هنگام با خود گفتم این شخص کی بود که به زبان فارسی حرف می‏زد و حال آنکه زبانی جز ترکی و مذهبی جز عیسوی در آن نواحی نبود و چگونه با این سرعت مرا به قافله رساند؟
برگشتم پشت سر خود را نگاه کردم دیدم کسی نیست.**یکصد داستان درباره نماز اول وقت، رجائی خراسانی. داستانهای مفاتیح الجنان، اسماعیل محمدی: ص 78.***