یا اباصالح ادرکنی

تقدیم به قلب نازنین حضرت ولی عصر مهدی صاحب زمان ارواحنا فداه.... آیا برای ظهور آماده ایم؟

یا اباصالح ادرکنی

تقدیم به قلب نازنین حضرت ولی عصر مهدی صاحب زمان ارواحنا فداه.... آیا برای ظهور آماده ایم؟

13 آبان روز مبارزه با استکبار چه خبر است؟

فردا سیزدهم آبان است، روزی که در تاریخ ما نماد مبارزه با امپریالیسم است و در 36 سال گذشته گرامی داشته شده است.

به گزارش خبرآنلاین، هشت روز پس از آنکه آمریکا محمدرضا پهلوی، شاه مخلوع ایران را می پذیرد، یعنی در روز سیزدهم آبان سال 1358 دانشجویان پیروی خط امام به سفارت این کشور می روند و آن را تسخیر می کنند و 66 نفر از کارکنان سفارت را برای مدت 444 روز به گروگان می گیرند. ترجمه اسناد این سفارتخانه اثبات کرد که کارکنان آن در کنار امور روزمره، جاسوسی را هم در دستورکار خود داشتند. از آن روز ایران و آمریکا روابط خود را قطع کرده اند و ایرانی ها سالگرد این روز را به عنوان روز مبارزه با استکبار گرامی می دارند. امسال هم ستاد مرکزی برگزاری بزرگداشت 13 آبان برنامه هایی را در دستورکار خود دارد.


دادستان کل کشور سخنران ویژه یوم‌الله 13 آبان

مراسم یوم‌الله 13 آبان در تهران روز چهارشنبه از ساعت 00: 10 صبح مقابل لانه جاسوسی سابق آمریکا و همزمان در سراسر کشور با سخنرانی حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی دادستان کل کشور برگزار خواهد شد

به گفته حسین کاشانی‌پور رئیس ستاد مرکزی برگزاری بزرگداشت یوم‌الله 13 آبان، رویکردهای محوری این ستاد در برگزاری مراسم 13 آبان شامل نمایاندن خشم انقلابی ملت ایران علیه استکبار جهانی، آگاهی‌بخشی و بصیرت افزایی از ماهیت استکبار، توجه ویژه به مسئله نفوذ به‌عنوان هدف محوری استکبار، نمایاندن ظرفیت‌های ضداستکباری مردم و نخبگان و تأکید بر استمرار استکبارستیزی ملت و حمایت از مظلومان عالم می‌شود.


20 هزار برنامه در سراسر کشور

11 کمیته در تهران و در استان‌ها نیز با 10 کمیته تشکیل شده است، به‌جز کمیته‌های زمینه‌ساز فعالیت‌ها، کمیته‌های دانشجویی، دانش‌آموزی، تشکل‌ها و سازمان‌های مردمی، طلاب و روحانیت، هیئت مذهبی، کمیته جدیدالتأسیس فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی تشکیل‌دهنده این ستاد در سراسر کشور هستند.

همچنین بالغ بر 20 هزار برنامه در سراسر کشور به‌منظور بزرگداشت یوم‌الله 13 آبان برگزار می‌شود و نزدیک به هزار نقطه از کشور مراسم راهپیمایی 13 آبان برگزار خواهد شد.


نواختن زنگ استکبارستیزی در مدارس

در کنار اینها، برنامه‌های علمی، فرهنگی، آموزشی و مذهبی بزرگداشت یوم‌الله 13 آبان نیز برگزار می شود. برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی با موضوع استکبارستیزی، همایش‌ها و نشست‌ها، پخش تولیدات تصویری، برگزاری مسابقات فرهنگی، نواختن زنگ استکبارستیزی در مدارس و به‌طور خاص با حضور وزیر آموزش و پرورش در مدرسه فتح شاهد، برگزاری تریبون‌های آزاد دانش‌آموزی، تولیدات مکتوب شامل جزوات و ویژه‌نامه‌ها، انتشار پوسترها و نقاشی‌های ضداستکباری، ایجاد کمپین مرگ بر آمریکا 2015، برگزاری نقد فیلم و بررسی جنگ نرم استکبار از جمله این برنامه‌ها خواهد بود.


آغاز سومین جشنواره بین‌المللی جایزه بزرگ "مرگ بر آمریکا"

امسال آغاز سومین جشنواره بین‌المللی جایزه بزرگ "مرگ بر آمریکا" را با شرکت بیش از 50 کشور دنیا برگزار خواهیم کرد. همچنین رونمایی متعدد از کتب، تصاویر و تولیدات ویژه ضداستکباری از جمله رونمایی از کتاب «تاریخ مستطاب آمریکا» و «عکس داستان یک پرچم» برنامه‌های ویژه یوم‌الله 13 آبان است که رونمایی از این تولیدات در حاشیه مراسم یوم‌الله 13 آبان در خیابان طالقانی، میدان ولی‌عصر(عج) و محوطه لانه جاسوسی آمریکا در تهران برگزار خواهد شد.

نمایشگاه اسناد تسخیر لانه جاسوسی

نمایشگاه اسناد تسخیر لانه جاسوسی نیز در محل سفارت سابق آمریکا در حال برگزاری است. در مراسم افتتاح  روح الامینی، سمنی، فیاضی، دهقان‌پور، شاکری و تعدادی از دانشجویان حضور داشتند. این نمایشگاه برای بازدید عموم در هفته 13 آبان دایر می‌باشد و پس از آن نیز علاقمندان می‌توانند با مراجعه به محل سفارت سابق آمریکا از این نمایشگاه بازدید کنند.


برپایی ایستگاه‌های فرهنگی و صلواتی در مراسم روز 13 آبان

معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران نیز برای 13 آبان برنامه هایی دارد. علی محمد نائینی، قائم مقام این معاونت در این زمینه گفت: ما در قالب مسابقات هنری، نمایشگاه های فرهنگی، ایستگاه‌های فرهنگی و صلواتی در مراسم روز ملی استکبارستیزی اجرا می شود. همچنین جایگاه کمپین سراسری و مردمی «مبارزه ادامه دارد» در 440 مسجد پایتخت اختصاص یافته است.

نائینی ادامه داد: هماهنگی و ساماندهی ظرفیت های مردم نهاد دانش آموزی و دانشجویی جهت حضور و انجام فعالیت های فرهنگی و هنری در مراسم 13 آبان،هماهنگی لازم برای اختصاص فضای مناسب جهت برپایی 6 ایستگاه صلواتی و ارایه محصولات فرهنگی متناسب در روز مراسم 13 آبان کار ویژه ای است که از سوی منطقه 6 و مناطق 7 ، 9 ، 10 ، 11 و 12 مورد توجه قرار می‌گیرد.

قائم مقام معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با اشاره به راه اندازی کمپین سراسری «مبارزه ادامه دارد» در پایتخت گفت: در این خصوص جایگاه مناسب در 20 مسجد سطح هر منطقه برای کمپین سراسری " مبارزه ادامه دارد..."با طرح یکسان توسط اداره کل فرهنگی شهرداری تهران آماده و اختصاص یافته وبرای جذب حداکثری از سوی مردم در فضای مجازی منتشر می شود. وی از برگزاری مسابقه عکس سراسری "مبارزه ادامه دارد..." خبر داد و گفت: شهروندان می توانند در روز مراسم 13آبان از جلوه های حضور باشکوه مردمی با مشارکت دبیرخانه جشنواره شمسه موضوعی عکسبرداری و در این مسابقه شرکت کنند.


برگزاری نمایشگاه عکس و کاریکاتور معادله معکوس

وی از برپایی نمایشگاه فرهنگی به مناسبت 13 آبان خبر داد و گفت: نمایشگاه های فرهنگی، عکس، کاریکاتور ،نقاشی با عنوان «معادله معکوس» با محوریت مفاهیم کلی دشمن شناسی و استکبار ستیزی در رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی با مشارکت اداره کل فرهنگی برگزار می شود.

مشاور فرهنگی شهردار تهران از اجرای گروه سرود دانش آموزی با عنوان "آمریکا ننگ به نیرنگ تو"با مشارکت دبیرخانه شمسه موضوعی خبر داد و افزود: همچنین آماده سازی جایگاه مراسم 13 آبان ازجمله برنامه هایی است که باید با هماهنگی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی صورت پذیرد.


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.