یا اباصالح ادرکنی

تقدیم به قلب نازنین حضرت ولی عصر مهدی صاحب زمان ارواحنا فداه.... آیا برای ظهور آماده ایم؟

یا اباصالح ادرکنی

تقدیم به قلب نازنین حضرت ولی عصر مهدی صاحب زمان ارواحنا فداه.... آیا برای ظهور آماده ایم؟

امام زمان (عج) کجای زندگی ماست؟ (1)

منتظر امام زمان

 روزهایمان از پی هم می گذرد ،مایی که مذهبمان شیعه است،مایی که اعتقاد به وجود ائمه ای داریم که خلیفه و جانشین خداوند در زمینند،مایی که دوازده امام داریم و می گوییم دوازدهمین اماممان زنده است،نه چنان ما که او انسان کامل بر روی زمین و بنده معصوم و مطیع خداست،ثبات عالم به وجود اوست،همه به طفیل آن بنده کامل روزی می خوریم ولی، باز قصه قصه بی معرفتی و بی وفایی است...


او باب رسیدن به خداست و قرآن می گوید : وَأْتُواْ الْبُیُوتَ مِنْ أَبْوَابِهَا1 ، از درب ها وارد خانه شوید؛به راستی اگر او امام ماست پس ما ماموم اوییم و ماموم باید عملش به مانند امام و متکی و پیرو او باشد اما تو بگو کیست او که من مانند او باشم؟!


اهمیت معرفت امام زمان صلوات الله علیه


اهمیت معرفت و شناخت امام زمان در مذهب ما به اهمیت اصل ایمان است از آنجا که نه یک حدیث بلکه بابی در احادیث ماست که کسی که بمیرد در حالی که امام زمان نشناس باشد به دین اسلام نمرده است بلکه چونان جاهلیت قبل از اسلام دچار انحراف و تباهی و بدآئینی بوده است.


 

آیا با امام زمان ارتباط دارید؟


امام باقر در تفسیر آیه 200 سوره آل عمران می فرمایند : رابطوا امامکم المنتظر2 ،با امام زمانتان رابطه داشته باشید ، حضرت آیت الله بهجت رحمة الله علیه در این رابطه می فرمایند: تا رابطه ما با ولیّ امر، امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) قوی نشود، کار ما درست نخواهد شد.و قوّت رابطه ما با ولیّ امر (عجل الله تعالی فرجه الشریف) هم در اصلاح نفس است.
 
باز باید از خودم بپرسم از قصه معرفت که بگذریم،چقدر امام زمان خود را یاد می کنیم که این از حداقل هاست امام زمان در کلامی می فرمایند: انا غیر مهملین لمراعاتکم ولا ناسین لذکرکم3 ، ما شما را فراموش نمی کنیم! ؛ محبت او که مظهر مهر خدای رحمان است ما را فرا گرفته اما در کدامین کوچه غفلت در این دنیای رنگ و ریا و بی وفایی گیر کرده ایم که یادی از او نمی کنیم،همان یادی که البته باب لطف و توجه خدا به ماست.
 
یکی از دستور العمل های ارتباط با امام زمان این است که برای فرج او که فرج عالم است دعا کنیم البته باز باید یادآور شوم که در این روزگار آخرالزمان یاد کردن و دعا کردن برای آن آئینه حسن حضرت پروردگار خود نعمت و رزقی بزرگ است که باز چگونه توان از عهده شکر آن بر آمد؟؛
 
قال المَهدی(عج): «أَکْثِرُوا الدُّعَاءَ بِتَعْجِیلِ الْفَرَجِ فَإِنَّ ذَلِکَ فَرَجُکُم‏»4
برای تعجیل فرج بسیار دعا کنید ،زیرا همین موجب فرج و گشایش شماست .
 
یاد او باب گشایش است و دعای برای فرج او اول درهای رحمت خداوند را به روی خود ما باز می کند که این عمل خود از کمترین وظایف شیعیان آن امام منتظر در قبال حضرت است.
 
خیلی از ما بیشترین دعایی که گاهی برای امام زمان می خوانیم همین دعای "اللهم کن لولیک" است که دعای برای سلامتی حضرت است اما قدر همین دعا را هم نمی دانیم ،او گوش شنوا و چشم بینای خداوند است ،او همان مهربانی است که ما در این دوران سخت دستور داریم در خانه او برویم و از او استمداد بجوییم، این دعا ها بهانه است تا باز نام مهدی بر زبان ما جاری شود تا باز تابلوی نجات در این دوران جلوی چشممان بیاید ، پدر معنوی ما اوست ،همان پدری که چون یعقوب نبی برای فرزندان گنهکار خود استغفار می کند؛ یَا أَبَانَا اسْتَغْفِرْ لَنَا ذُنُوبَنَا إِنَّا کُنَّا خَاطِئِینَ5 ؛ ای پدر برای گناهان ما طلب آمرزش کن که ما خطاکار بوده ایم.


ادامه دارد

نظرات 3 + ارسال نظر

سلام بزرگوار...
گفتم که روی خوبت از من چرا نهان است؟؟!!
گفتا تو خود حجابی ورنه رخم عیان است...
گفتم که از که پرسم جانا نشان کویت؟؟!!
گفتا نشان چه پرسی؟آن کوی بی نشان است!!!
گفتم مرا غم تو خوشتر ز شادمانی ...
گفتا که در ره ما غم نیز شادمانی است...
یا مهدی ادرکنی...!!!!

رضا 1394,07,12 ساعت 23:28 http://www.rabe.ir

درود برشما
به روزم تشریف بیار
یاعلی

سلام و سپاس از حضورتان و چشم .در پناه مولا علی

کربــلائی شــدنت از کـرمِ اربــاب استـــ
رفتــنُ دیــدنِ آنجا بِخــدا یک خــواب استـــ

تـا نرفتــی به حـرم حاجـت دیــدن داری
درد اینــجاست که دیـدی و دلت بی تاب است..

شب عید قربان بود که خواب دیدم پسرم اکبر، به خانه آمد؛ولی قصد دارد تا خیلی زود برگردد. از او پرسیدم مادر جان حالاکه آمدی چرا شتاب می کنی؟ مدتی پیش ما بمان....
ادامه رو تشریف بیارید قرارگاه...

سلام ونور...
به میهمانی شهدا دعوتید...
در پناه خدا زهرایی بمانید.
التماس دعای فرج و شهادت..

سلام و سپاس از دعوت شما به محفل نورانی و پربرکت. چشم ان شاالله. موفق باشید

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.