یا اباصالح ادرکنی

تقدیم به قلب نازنین حضرت ولی عصر مهدی صاحب زمان ارواحنا فداه.... آیا برای ظهور آماده ایم؟

یا اباصالح ادرکنی

تقدیم به قلب نازنین حضرت ولی عصر مهدی صاحب زمان ارواحنا فداه.... آیا برای ظهور آماده ایم؟

چرا میگویند برای سلامتی امام زمان(عج) صلوات بفرستید؟

چرا میگویند برای سلامتی امام زمان(عج) صلوات بفرستید؟ امام زمان(عج) که در هر صورت تا زمان ظهورشان سلامت می مانند. صلوات ما برای چیست؟


آن سفر کرده که صد قافله دل همره اوست      هر کجا هست خدایا به سلامت دارش


دعا از هر حیث مخصوصا برای سلامتی امام زمان(عج) آثار و برکات فراوانی دارد از جمله:


1- نشانگر علاقه و محبت مسلمانان به ایشان است. اگر چه دوستی تمام ائمه معصومین بخشی از ایمان و شرط قبولی اعمال است، در عین حال دعا کردن در حق امام زمان(عج) موجب ازدیاد محبت آن حضرت در دل و در نتیجه موجب تقویت ایمان می گردد.


2- اظهار تجدید عهد و پیمان با آن حضرت است و محتوای پیمان با آن حضرت را دین داری و شریعت محوری و تصمیم قلبی بر اطاعت امر امام(ع) و یاری رساندن او با نثار جان و مال تشکیل می دهد. تجدید بیعت با آن حضرت(ع) کاری است که بعد از هر نماز از فرایض پنجگانه، یا در هر روز یا در هر جمعه انجام می شود مستحب است. هر روز بعد از نماز صبح دعاهایی که مربوط به وجود مبارک امام عصر(عج) است خوانده شود. دعای شریف «اللهم بلغ مولای صاحب الزمان صلوات الله علیه عن جمیع المؤمنین...» و نیز «دعای عهد» (مفاتیح الجنان، ص891 و 892) شاهدی برای این سخن است.


3- سبب زنده نگه داشتن یاد امام غایب در دل منتظران می گردد. یاد امام زمان(عج) توجه به ارزش های دین و اصول اخلاقی را در دلها جوانه می زند و برعکس غفلت از یاد و خاطره امام یکی از دلایل عمده پژمردگی و سستی ارزش های الهی وانسانی در جوامع مسلمان است.
دلت گر که یک لحظه غافل نشیند      خدنگ بلا بر دل دل نشیند
4- کسی که سلامتی امام زمانش برایش مهم است، مسلما آزردن آن حضرت برایش سخت است در نتیجه دعا برای سلامتی آن حضرت، انسان را بر انجام کارهایی وامی دارد که موجب خشنودی آن حضرت و در نتیجه سبب رسیدن به مقام رضوان الهی می گردد.


5- دعا بسیار مؤثر است و موجب فرج آن حضرت و نیز فرج و گشایش در زندگی مؤمنان می شود.


6- موجب قرب الهی است. امام مهدی (عج) در خصوص زیارت آل یس می فرمایند: «هرگاه خواستید به وسیله ما به خداوند و به ما توجه کنید این زیارت را که از جانب خداوند انشاء شده است بخوانید» (مفاتیح الجنان، ص 863).


این زیارت که از جهات مختلف، محتوایی عمیق دارد بسیار مورد تأکید و سفارش قرار گرفته است.

از جمله سلام هایی که در این زیارت ادا می شود، از ابتدا تا انتها، دعای برای سلامتی و تندرستی و بهروزی امام زمان(عج) است. «السلام علیک یا خلیفه الله و ناصر حقه... السلام علیک حین تصبح و تمسی، السلام علیک فی الیل اذا یغشی و النهار اذا تجلی ... السلام علیک بجوامع السلام...؛ سلام بر تو ای جانشین خدا و یاری کننده حق... درود و سلام بر تو هنگامی که بامداد و شام کنی، درود و تهیت الهی بر تو در شب که همه جا را فراگیرد و در روز، در وقتی که نور دهد (یعنی سلام بر تو در هر صبح و شام)...، درود بر تو درودی همه جانبه...».


در دعای بعد از این زیارت نیز معانی بلندی نهفته است. از جمله عرض می کنیم:


خدایا او (امام زمان(عج« را از شر هر متجاوز و سرکشی و از شر همه خلق خود پناه ده و او را از حوادث یومیه، از پیش رو، و از پشت سر و از طرف چپ، حفظ و نگهداری کن و از این که آسیب و گزندی به او برسد جلوگیری کن و در خصوص او، رسولت و خاندان رسولت را حفظ نما و به دست مبارکش عدل و داد را پدیدار نما! «اللهم اعذه من شر کل باغ و طاغ و من شر جمیع خلقک و احفظه من بین یدیه و من خلقه و عن یمینه و عن شماله و احرسه و امنعه من ان یوصل الیه بسوء واحفظ فیه رسولک و آل رسولک واظهر به العدل... در پایان سخن لازم است یادآور شویم که دعا کردن برای سلامتی و فرج آن حضرت، اطاعت از امر خداوند و نیز اهل بیت پیامبر اکرم(ص) است. «و هر که خدا و رسولش را اطاعت کند و خداترس و پرهیزکار باشد چنین کسی به فوز و سعادت خواهد رسید» (نور، آیه 52).


آخرین نکته این است که هر چند طبق وعده الهی حضرت زنده و باقی هستند تا زمانی که پرچم توحید و عدل را در همه جهان به اهتزاز درآورند ولی بالاخره بشر هستند ودر معرض آفات جسمانی و بلاهای طبیعی. مثلا حضرت ممکن است مریض شوند و دچار کسالت گردند و از این نظر دعای ما برای سلامتی حضرت و حفظ ایشان از این آفات و حوادث بدون شک در سلامتی وجود آن عزیز عالم وجود و آخرین در صدف امامت و ولایت مؤثر و مفید است.

Image result for ‫صلوات برای سلامتی امام زمان‬‎

تعداد صلواتهای ثبت شده تاکنون: 10000 گلبرگ صلوات

نظرات 5 + ارسال نظر

سلام بر شما استاد گرانقدر و رزمنده جنگ نرم و فرمانده و جانباز هشت سال دفاع مقدس

اجر شما با حضرت زینب س که امام زمان عج بسیار غم اسارت عمه اش زینب س را در دل دارد

خداوند ان شاالله اجر شما را شهادت در رکاب صاحب الزمان عج قرار دهد

سهم حقیر رو روزی سه تسبیح بنویسید

ان شاالله شیعیان و مسلمانان عزیز صلوات برای ظهور حضرتش را در اولویت همه دعاها قرار دهند که آن حضرت فرج امتش را بر سلامتی خودش مقدم داشته است و از پدری مهربان جز این انتظار نمیرود

السلام علیک یا بقیه الله فی الارض

سلام بزرگوار و سپاس از حضور و همکاری شما . با احترام ثبت شد. اجرتان با مولا صاحب الزمان
ان شاالله... الهی آمین

باسلام.بابت وب زیبایتان خیلی ممنونم منتظرحضورتون هستم
تبادل لینک؟

سلام و سپاس فراوان. وب ارزشمندتان باا حترام لینک شد. موفق باشید

entezar 1394,05,24 ساعت 02:55 http://entezarfa763.blogfa.com

سلام دوست عزیزوبلاگ زیبایی دارید
امیدوارم توی این راه ثابت قدم باشید.
باتبادل لینک موافقید؟؟؟

سلام و سپاس از حضورارزشمندتان . با احترام لینک شدید. موفق باشید. یاعلی

ایثار الهی العفو 1394,05,23 ساعت 11:13

با سلام و عرض ادب خدمت شما استاد ارزشمند امروز جمعه است و جمعه هم یعنی ذکر صلوات 5000 صلوات هدیه و جهت تعجیل در فرج مولایمان (عج) التماس دعا اللهم عجل لولیک الفرج و با ارزوی سلامتی و شفای همه مریضان و جانبازان

سلام و سپاس فراوان از حضور مطلب ارزشمندتان استاد گرانقدرم. عالی بود.... باا حترام ثبت شد . ان شاالله .اللهم عجل لولیک الفرج به حق حضرت زینب سلام الله...

سلام بزرگوار،
با توجه به اینکه سه شب از شروع طرح دعای فرج می گذره، هنوز بعضی از دوستان که دیرتر فراخوان رو دیدند، اظهار تمایل و علاقه به شرکت در این طرح رو دارند.
لذا می خواستم بپرسم که این عزیزان رو در طرح شرکت بدیم یا خیر؟

با سلام و سپاس فراوان بسیار خوب و ثبت گردید التماس دعای فرج

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.